טפט לחדר ילדים, הקשר בין טפטים להתפתחות הילד

טפט לחדר ילדים

 

הקשר בין טפטים להתפתחות הילד

איך טפטים עוזרים לילדים שלנו להתפחת?

מתוך מחקרים רבים של פסיכולוגים כמו ז’אן פיאז’ה, לב ויגוצקי ואחרים, עולה תמונה מעניינת, בדבר הקשר בין התפתחותם של ילדים ומשחק. משחק, זהו אחד מכלי ההתפתחות העיקריים שילדים מקבלים מהטבע, והם משתמשים בו כל הזמן, המשחק מפתח את הדמיון, האינטלגנציה, שפה ויכולות קוגניטיביות, ומאפשר לילדים להתנסות ולהבין רעיונות ומושגים מעבר לגילם, כפי שתיאר זאת ויגוצקי, זה כאילו הילד גבוה בראש מכפי שהו באמת.. למה הכוונה?

לדוגמה, אני מסתכלת על הבן שלי בן שלוש וחצי,  הוא מסתובבת בבית, גורר את התיק שלי אחריו, אם לשאול אותו לאן הוא הולך, הוא יספר לכם, לעבודה.. או כשהאחים הגדולים שלו מתיישבים על גזע עץ ומשחקים טייסים במסוק קרב.. מתוך המשחק, הם מתחילים להבין קונספטים מורכבים יותר,  כמו מהי עבודה ומה זה להיות טייס.. יש לזה אינספור דוגמאות, וכך המשחק של היום הופך עבורם למציאות של מחר. והשאלה הגדולה היא, איך כל זה קושר לטפטים? אז רגע, יש פואנטה..

הרבה פעמים טפטים לחדרי ילדים, בין אם בגלל הצבע או הצורות, הנופים או החיות, משמשים עבורם כתפאורה ופותחים בפניהם אפשרויות משחק שונות ומגוונות, ולראיה, טפט של מכוניות, טרקטורים ומכבי אש, הפך להמשך ישיר של משחק, שהתחיל על השטיח בחדר הילדים, וטפט של ציורי חיות בצבעי מים, הפך לחלק מהרפתקה ביער, ואלו רק מקצת מהדוגמאות, היפה הוא, שילדים רואים פוטנציאל למשחק, בטפטים בעלי צורות מופשטות או תלת מימד לדוגמה, שלנו המבוגרים, משמשים בעיקר כדקורציה שהולכת טוב עם חלל החדר, עבורם הטפט מהווה פוטנציאל עשיר למשחקים וחוויה. לסיכום: בין אם מדובר בטפט עננים, או צורות, נופים או חיות, כל טפט העשוי בטוב טעם, בצבעים עדינים ונעימים, יכול להוסיף מאוד ליצירת אוירה חיובית ונעימה בחדר, ולעודד את הילדים לשחק ולהתפתח.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Open chat
Need help?
Hello
can we help you?
Skip to content